Cenová politika
Snažili jsme se porovnat ceny internetu a volání s chebskou společností Sauron s.r.o. Velbnet s.r.o
služby | Typy | Název tarifu | Rychlost stahování / odesílání | Cena bez DPH | Cena s 20% DPH | Omezení | |||||||
Internet | rodinné domy | Mini | 1 Mbps / 1 Mbps | 167 Kč | 200 Kč | bez omezení | |||||||
Optimum | 5 Mbps / 5 Mbps | 317 Kč | 380 Kč | bez omezení | |||||||||
Extreme | 8 Mbps / 8 Mbps | 396 Kč | 475 Kč | bez omezení | |||||||||
optická síť (Plzeň) | Fiber Free | 1 Mbps / 256 kbps | 0 Kč | 0 Kč | bez omezení | ||||||||
Fiber 100 | 100 Mbps / 100 Mbps | 200 Kč | 240 Kč | bez omezení | |||||||||
Fiber 1000 | 1000 Mbps / 1000 Mbps | 333 Kč | 400 Kč | bez omezení | |||||||||
|
Mini | 1 Mbps / 256 kbps | 167 Kč | 200 Kč | bez omezení | ||||||||
Optimum | 8 Mbps / 8 Mbps | 317 Kč | 380 Kč | bez omezení | |||||||||
malé a střední firmy | |||||||||||||
velké firmy | |||||||||||||
poskytovatelé telekomunikací | |||||||||||||
ZŘIZOVACÍ POPLATKY |
|||||||||||||
Za zřízení služby je účtován poplatek cca 3200,-Kč včetně 20% DPH. | |||||||||||||
Při podpisu smlouvy na dobu 1 roku minimálně nabízíme slevu na zřizovací poplatek 500 Kč. |
Sauron s.r.o
pro technologii 2g+ (pásmo 2.4GHz) | |||
název tarifu | Rychlost | cena v Kč | instalační poplatek |
2g+Mini | 2Mbps/1Mbps | 300,- | od 1.000,- Kč |
2g+Standard | 6Mbps/1,5Mbps | 500,- | |
2g+Premium* | 8Mbps/2Mbps | 800,- | |
Pro technologii 5g (pásmo 5.6GHz)s agregací 1:5 | |||
název tarifu | Rychlost | cena v Kč | instalační poplatek |
5gMini | 2Mbps/2Mbps | 300,- | od 2.500,- Kč |
5gStandard | 6Mbps/6Mbps | 500,- | |
5gPremium | 10Mbps/10Mbps | 800,- | |
Pro technologii 5g+ (pásmo 5.6GHz) s agregací 1:20 |
|||
název tarifu | rychlost v Mbps | cena v Kč | instalační poplatek |
5g+Standard | 10.10 | 300,- | od 2.500,- Kč |
5g+Premium | 20/20 | 500,- |
Porovnáním těchto 2 společností jsme zjistili, že v Chebu je dražší internet na rozdíl od plzeňské Velbnet s.r.o. Proč tomu tak je? je to hlavně tím, že v Chebu je malá konkurence a tím pádem je i dražší internet. A pokud obyvatelé v Chebu chtějí využívat služeb internetu od Sauron s.r.o, tak musí samozřejmě zaplatit vyšší částku. V Plzni je tomu naopak, protože tam je konkurence mnoha internetových společností, a tak Velbnet s.r.o. může konkurovat s cenami. Porovnáním můžete vidět, že cenové rozdíly jsou patrné.
U optické sítě pro Plzeň nabízí Velbnet s.r.o. internet rychlý až 1000 Mbps, a právě takovýto typ internetu u Sauron s.r.o. nenaleznete.
Porovnání volání v ČR
Velbnet s.r.o
Zóna / destinace | Období | Cena |
Pevná linka | Mimo špičku | 0,43 Kč |
Pevná linka | Ve špičce | 0,70 Kč |
Mobilní síť | Celý den | 3,48 Kč |
Síť Velbnet | Celý den | 0,00 Kč |
Sauron s.r.o
Zóna / destinace | Období | Cena |
Pevná linka | Mimo špičku | 0,49 Kč |
Pevná linka | Ve špičce | 0,70 Kč |
Mobilní síť | Celý den | 2,50 Kč |
Síť Sauron | Celý den | 0,00 Kč |
Cena Pokud Velbnet s.r.o. zavádí nový internetový tarif, určí cenu podle zisku, nákladů a konkurence.
Stanovení ceny tarifu internetu: 1) podle rychlosti download/upload (rychlost stahování a odesílání dat) 2) podle typu tarifu
Faktory ovlivňující cenu:
Vnitřní: v této firmě náklady na propagaci nejsou vysoké. Firma šetří na reklamě v médiích, na reklamních akcích propagačních materiálů jako např. trička, originální čepice atd. vnější: jako každá firma, i tato přihlíží na ceny konkurenčních výrobců. A tyto ceny poté zohledňuje při tvorbě svých cen.
Cenové strategie Firma má prozatím krátkodobou existenci. Existuje teprve 8 let. Při zavádění nového internetového tarifu stanoví cenu, která je nejprve dražší, ale postupem času je levnější. Je to hlavně proto, že výpočetní technika se stále rychleji a rychleji zdokonaluje. A takhle je to se vším i v eshopu s výpočetní technikou, nejprve je cena nahoře, a pak postupně klesá.
Produktová politika
Společnost Velbnet nabízí ve svém eshopu prodej výpočetní techniky. Výpočetní technika zahrnuje notebooky, počítače, monitory, tiskárny, GPS navigace, mobily a mnoho dalšího. U počítačů se jedná zéjmena o značky Apple, DEL a HALL 3000. Což jsou velice kvalitní značky
Použitá literatura:
Životní cyklus výrobku je čas, po který se výrobek udrží na trhu za přijatelných podmínek.
Má celkem 4 fáze:
- Zavádění – začíná okamžikem, kdy je nový výrobek distribuován do sítě; tržby rostou pomalu, zákazník o výrobku zatím neví. Je nutné jej přesvědčit, aby si ho vyzkoušel. Tato fáze z ekonomického hlediska je provázená ztrátou, neboť nízké tržby nepokryjí vysoké náklady na propagaci.
- Růst – toto období je spojenou s prudkým růstem tržeb. Výrobní náklady poklesly, prodej roste. Nastupuje konkurence. V této fázi je potřeba výrobek zdokonalovat.
- Zralost – toto období je nejdelší. Poptávka dosahuje vrcholu, pak začíná klesat. Náklady firmy jsou nejnižší. Konkurence zesiluje. Firma usiluje o vyřazení konkurence prostřednictvím:
- modifikace produktu = nový design, obal
- modifikace trhu = získat ty zákazníky, kteří zatím nejevili zájem aktivním využitím nástrojů marketingu = snížení ceny, podpora prodeje
- Úpadek = závěrečná fáze. Může být rychlá i zdlouhavá. Pokles tržeb z prodeje je způsoben změnou vkusu spotřebitele, technickým pokrokem, konkurencí. Snižujíc se náklady na reklamu, výrobek odchází z trhu.
1.1.1 Charakteristické rysy produktu podle jeho životní fáze
|
UVEDENÍ | RŮST | ZRALOST | ÚPADEK |
PRODEJ | Nízký | rychlý | vrchol prodeje | pokles prodeje |
ZISK | Ztráta | růst zisku | vysoký zisk | pokles zisku |
KONKURENCE | Málo | roste | stálý počet a pokles | klesající počet |
MAR CÍLE | uvědomění si,
touha vyzkoušet |
maximum tržního podílu | maximalizace zisku | útlum MAR aktivit |
VÝROBEK | Základní | rozšíření vlastností výrobku | nové modely | vyřadit slabé |
CENA | nákladový typ ceny | proniknout jí na trh | cenou proti konkurenci | snížit |
REKLAMA | proniknutí do vědomí zákazníka | vyvolání zájmu | důraz na rozdíl značek | snížit |